phone home menu search camera trash close cross menu1 menu1 menu1

A sportos táv - 12 km

A Somlyó-tó Hársfa utcai bejárata elől indulva, végigfutunk a Hársfa utcán. Az utca végén egy jobb kanyar után felfutunk a lőterek felé, a zöld sorompó előtt balra kanyarodunk átfutunk az első "lőtér folyosóba", majd futunk tovább egyenesen amíg kiérünk a Somlyó felé vezető útra, itt irányítók mutatják az utat. Egy jobb kanyar után felfelé haladunk a Somlyó felé, amíg majdnem elérjük az erdőt, itt balra kanyarodva rajta leszünk a Somlyó aljában vezető úton. A következő biztosítópontnál jobbra fel kell kanyarodni az erdőbe (mutatják az irányt) a zöld jelzésű erdei ösvényre. Innen folyamatosan felfelé futunk az erdőben. Az ösvényről kiérve a Somlyó tetőn találjuk magunkat, ahol szintén mutatni fogják az irányt. Jobbra kifutunk a kilátópontig, majd balra egy ösvényen vissza a Somlyó gerincen haladó útra. Egy kis lejtős terep után az Öreghegy felső házsora mellett elfutva érkezünk az első frissítő állomásra. Itt balra lefelé kanyarodunk és egy meredek, vízmosásos úton futunk, ÓVATOSAN! Ezt az utat követve lefutunk a Somlyó aljába. Leérve a mezőn futunk egyesen tovább a következő biztosító emberig. Keresztül futunk egy hosszabb egynes szakasszal a mezőn, majd beérünk egy árnyékos ligetes részre. Innen balra fogunk kanyarodni, mutatni fogják az irányt. Az erdőn átfutva, kiérünk egy szélesebb földútra. Itt balra/visszafelé/ fordulunk a szántás és a kis erdő határán és így fogjuk elérni a 2. frissítő állomást, jobbra fordulva a mezőn átfutva érjük el a Somlyó aljában lévő ösvényt. Az ösvényen végigfutva jobbra fordulunk és rátérünk az 5km-es táv útjára.

Az útvonal biztosító mutatni fogja, hol kell jobbra kanyarodni és egy szép ligetes részen átfutva kiérünk egy tisztásra, ahol egy távvezeték oszlop magasodik. Ezt megkerüljük, és innét elindulunk visszafelé egy másik jobboldali ösvényen, majd megtaláljuk a frissítő állomást, utána a mező után egy keskeny erdősávon keresztülfutva betorkollunk a Somlyóról jövő gyalogutak egyikébe. Irányt tartva elvezet bennünket a 2 km táv fordulópontjához, ahol a segítők mutatni fogják az utat. A lőterek alatt elfutunk az üdülő házakig. A Cseresznye utcán jobbra kell fordulni, az utca végén balra és már a tó fölött találjuk magunkat. A Somlyó-tó területére a felső kis kapun kell bemenni, itt rögtön jobbra fordulni az ösvényre és már eltéveszteni sem lehet az irányt, feltűnik a piros-fehér csíkozású szalag, amely elvezet a célig. A teljes futóútvonalon önkéntesek fogják segíteni a tájékozódást, sárga fényvisszaverő mellényben, hogy el ne tévedjetek.

Az alábbi térképen láthatjátok az útvonalat.

A térképen jobb felül a "Fóti-Futi 12 km 2023" feliratva kattintva, akár le is tölthetitek okostelefonra vagy sportórára az útvonalat. (GPX fájlt)